Воскресенье, 24.11.2024, 06:13
Приветствую Вас Гость
Главная » 2011 » Февраль » 25 » Мероприятие Рождество
15:38
Мероприятие Рождество
Учащимся предлагается вытащить игрушки из мешка, назвать, что это и какого цвета на английском языке.                         >                              

                         >                              CHRISTMAS

  
 Этот праздник проводится во втором классе. На уроках английского языка класс делится на две группы, поэтому работают два учителя.  Подготовка к празднику в обеих группах занимает немало времени. Разучиваются новогодние стихи, песни, заранее готовятся рождественские открытки для родителей, подарки для детей, сложенные в мешок, с которым позднее на празднике появится Дед Мороз (SantaClаus). Для проведения праздника группы объединяются, приглашаются гости и родители ребят.
Учебный предмет: английский язык
Класс: 2 класс с углубленным изучением английского языка
Форма учебной работы: внеклассное мероприятие
 

    Цели проведения:

1.      Познакомить учащихся с традициями Англии на примере празднования 25 декабря
(католическое рождество).
2.      Привить интерес  учащимся в изучении английского языка.
3.      В игровой форме проверить умения учащихся применять полученные знания английского языка (лексику, разговорные выражения, устойчивые формы и т. д.).
4.      Активизировать у учащихся творческие способности при подготовке и проведении
праздника.
 

    Оборудование:

1.      Костюмы: SantaClaus, костюмы для детей, мешок с подарками, карточки для игр.
2.      Оформление кабинета: ёлка, игрушки, гирлянды, композиции со свечами, веночки,
нарисованный камин, праздничные открытки.
3.      Оборудование для игр: карточки для игр.
    4.   Музыкальное сопровождение песен.
  

    Ход праздника:

    I этап. Предварительное знакомство с информацией о Christmas на одном из уроков английского языка. Беседа учителя с учениками о Рождестве.
 

    II этап. Подготовка к проведению праздника (внеклассная работа учащихся по подготовке материалов к празднику: оформление гирляндами, украшение ёлки, костюмы, игры, предметы, необходимые для проведения игр).
 

    III этап.

  Начало праздника. Все гости и участники праздника усаживаются в зале. Насценувыходятдвоеребят-в>едущих.
Ведущий1 (В1): Hello, children! Hello, our guests!

 

Ведущий2 (В1):Неllo, boys and girls. We are glad to see you!
 

Ведущий1: Merry Christmas!

 

Ведущий2:And a Happy New Year!

 

Ведущий 1: «Рождество» – это самый любимый праздник английских детей. Отмечается он 25 декабря – за неделю до нового года. И сегодня мы покажем Вам, как празднуют его дети в Англии.
 

 Ведущий 2: Дети заранее начинают готовиться к Рождеству: всем своим родственникам и друзьям они посылают рождественские открытки (Christmascards) с пожеланиями веселого Рождества и счастливого Нового года.
 

 Ведущий 1: В каждом доме ставится рождественская ёлка (Christmastree), которая украшается красивыми игрушками и огоньками, делаются праздничные композиции со свечами и рождественские веночки.
 

Ведущий2: Children, we have a New Year Tree too.

 

Bедущий 1: Let’sdecorateit!
 

   Игра «Назови, что это и какого цвета»
  Учащимся предлагается вытащить игрушки из мешка, назвать, что это и какого цвета на английском языке. Когда учащийся правильно называет предложение, он может повесить эту игрушку на елку. Так украшается вся елка.
 

Ведущий 2: Дети в Англии разучивают песни и поют их у Рождественской елки.
 

Ведущий1:Let’s sing “Jingle bells”!  Поютпесню“Jingle bells”:

 

                          Dashing through the snow, in a one-horse open sleigh,

                          O’er the fields we go, laughing all the way.

                          Bells on Bobtail ring, making spirits bright,

                          What fun it is to ride and sing a sleighing song tonight!

              

                         >  Chorus: Jingle bells, jingle bells, jingle all the way.

                         >                Oh! What fun it is to ride in a one-horse open sleigh!

                         >                Jingle bells, jingle bells, jingle all the way.

                         >                Oh, what fun it is to ride in a one-horse open sleigh!

Ведущий 2: Еще дети в Англии устраивают театрализованные представления. Мы покажем вам такое представление (“Три котенка”).
 

Three little kittens.

 

Characters:Mother Cat, 1st Kitten, 2nd Kitten, 3rd Kitten.

 

Kittens:

Three little kittens lost their mittens and they began to cry

1st Kitten:

Oh, Mother dear,

2nd Kitten:

We very much fear

3rd Kitten (crying):

That we have lost out mittens!

Mother Cat:

Lost your mittens, you naughty kittens!

Then you will have no pie!

 

(The kittens look for their mittens.)

Kittens:

Three little kittens found their mittens and they began to cry

1st Kitten:

Oh, Mother dear,

2nd Kitten:

See here, see here,

3rd Kitten:

We have found our mittens!

Mother Cat:

You are good kittens! Put on your mittens

And you will have some pie!

But I smell a rat close by!

All together:

We smell a rat close by! Good bye!

 

 

Ведущий 1: Но, наверное, больше всего ждут прихода деда Мороза (SantaClaus). SantaClaus – это добрый и веселый старичок, он всегда приносит детям рождественские подарки, кладет их в носочки, которые дети вешают у своих кроваток или над камином в канун Рождества».
 

Ведущий 2: Давайте споем песенку и SantaClausтоже к нам придет.
        Поютпесню“New Year Day will soon be here”.

                         >  New Year Day will soon be here I can hardly wait.-2 p.                            

                         >  Santa will be coming,

                           Soon he will be coming,

                           New Year Day will soon be here

                         >  I can hardly wait.

 

  ПриходитSanta Claus.
 

Santa Claus: Good morning, children!

Дети: Good morning, Santa Claus!

SantaClaus: MerryChristmas! Я прилетел к вам на своих добрых помощниках-оленях, чтобы посмотреть, как вы приготовились праздновать Рождество. С чем вы меня встречаете?
 

Дети: Мы учили стихи для тебя.
        

  Рассказываютстихи.

             

           Down comes the snow                               New Year day, happy day,

            On a winter day.                     >                    We all dance and sing and say,

            I make a snowman                  >                    Welcome, welcome, New Year day!

            When I go to play.

                         >                    

            This is the season                   >                      It’s winter, it’s winter,

            When mornings are dark,                            Let us dance, let us ski!

             And birds do not sing                          >     It’s winter, it’s winter,

             In the forest and park.                                It’s great fun for me!

                         >   

             Let us make a snowman                                          Come to the  garden

             Big and round (2).                     >                              And play in the snow,

             Little children,                >                                         Make a white snowman

             Make a ring (2).                                            And help him to grow!

             Let us dance and

             Let us sing (2).

 

The snow is falling,                 >                      Listen to the music!

The wind is blowing.                 >                    What a happy sound!

The ground is white                    >                   Let us sing together

All day and all night.                   >                  As we dance around!

 

Happy New Year, my friends!                 >     Let us dance together,

Happy New Year today!                               Give your hand to me!

Let us dance hand in hand.                            We will make a circle

I will show you the way.                               Dancing merrily!

 

Santa Claus:Well done! Thankyou. Ребята, а у меня для вас тоже кое-что есть. Отгадайте-ка мои загадки.                 >                           I
   1. Не нужны мне бег и бокс.
       Я хитра. Ведь я…(Afox)
   2. Опрокинув на пол банки,
       В уголке сидит …(Amonkey)
   3. Утомили зебру игры –
       На кровати спит…(Azebra)
   4. Нацепив на хобот бант,
       танцует польку…(Anelephant)
   5. Вот удивиться мистер Брайан:
       Его пиджак надел…(Alion)
   6. Почему-то влез на шкаф
       и застрял там…(Agiraffe)           >                     
7.      Кто осенью спать ложиться,
      А весной встает? (Abear, ahedgehog)
8.      Рыжий клубок
      Засерым  - скок! (A fox and a hare)

9.      Кто любит валяться в грязи? (Apig)
10.  Кто все время молчит? (Afish)                  >                                 
                    

                    В народе говорят:

1.      Быстрый, как (a horse).
2.      Трусливый, как (a hare).

3.      Большой, как (an elephant).

4.      Храбрый, как (а lion).

5.      Длинношеий, как (a giraffe).

6.      Полосатый, как  (a zebra).

7.      Вертлявый, как  (a monkey).

 

 

 

 SantaClaus: А вы не устали, ребята? Давайте сделаем с вами зарядку!
         Делают зарядку под музыку.

 Clap, clap, clap your hands, clap your hands together. (2 раза)

 Step, step, step your feet, step your feet together. (3 раза)

 Nod, nod, nod your head, nod your head together. (2 раза)

 Dance, dance, dance and dance, dance and dance together. (3 раза)                    >                                        

                         >                                      

Santa Claus:Well done! Thank you. Ачтоещевымнеприготовили?

Дети:  Амыисказкиможемпоказать.

 

  Показывают сценки («Три поросенка», «Репка», «Три медведя»)

                         >       

                         >   Трипоросенка/ The three little pigs.

  Characters:

 1st Jester

 2nd Jester

 Mother Pig

 Father Pig

 1st Man

 2nd Man

 3rd Man

 Wolf

                                          >  Scene I

     На сцену выходят два шута.
1st Jester: This story is about pigs: Mother Pig, Father Pig and 3 little pigs.

2nd Jester: Children pigs don’t help their parents.

     Занавесоткрывается. Звучитмузыка. Лесная полянка. Мама и папа садятся на скамейку.
Father Pig: Children! Come here! You have grown too large.

Mother Pig: You must go and build a house for yourselves.

Three Pigs: (All) Good-bye, Mum and Dad!

Mother and Father: Bye, dear children!

     Звучит музыка. Поросята идут, пританцовывая, по лесной дорожке и поют:
Who’s afraid of big grey wolf, big grey wolf, big grey wolf?

Who’s afraid of big grey wolf? Tra-la-la-la-la!

 

                         >                   SceneII
     На лесную дорожку навстречу выходит первый человек, который несет охапку соломы.
1st Jester: They see a man who’s carrying some straw.

1st Pig: Good morning! May I have some straw to build a house?

1st Man: Yes, of course! Build a little house! (Даетнемногосоломы.)

 
     Навстречу выходит второй человек с охапкой соломы.
2nd Pig: Hello! May I have some sticks to build a house?

2nd Man: Yes, of course! Build a house with sticks!

 

     Навстречу третьему поросенку выходит третий человек.
3rd Pig: Good day! May I have some bricks to build a house?

3rd Man: Of course. Build a strong house with sticks.

 

     Поросята строят домики. В это время выбегает волк, подбегает к первому домику и стучит.
Wolf: Little Pig, little pig, let me come in!

1st Pig: No, no! I cannot let you come in!

Wolf: Then I’ll puff, then I’ll huff, then I’ll blow your house down! (Дуетнадомик.)

     Домикпадает. Поросенок выбегает, бежит ко второму домику и прячется там.
 Волк подбегает ко второму домику и стучится в дверь.
Wolf: Little Pigs, little pigs, let me come in!

1st Pig and 2nd Pig: No, no! We cannot let you come in!

Wolf: Then I’ll puff, then I’ll huff, then I’ll blow your house down! (Дует на домик и он падает.)
    Поросята бегут в третий домик и волк за ними.
Wolf: Little Pigs, little pigs, let me come in!

 Pigs: No, no! We cannot let you come in!

Wolf: So I’ll blow your house down!

 

1st Jester: The wolf is very tired and goes away.

    Волк уходит. Поросята выбегают и поют песню.
We aren’t afraid of big grey wolf, big grey wolf, big grey wolf?

We aren’t  afraid of big grey wolf? Tra-la-la-la-la!

 2nd jester: My dear friends, our party is over.
 

The turnip

 

Characters: The Turnip, Grandfather, Grandmother, Granddaughter, The Dog, The Cat, The Mouse.

 

Grandfather (sees a big turnip):

Oh, what a big turnip we have in our garden! I want to pull it out! (Pulls the turnip.) One, two, three! It’s too big for me. Grandmother, come here! Help me please!

Grandmother:

All right, Grandfather, I’m coming!

Pulling together:

One, two, three… One, two, three… It’s too big for us!

Grandmother:

Granddaughter, help us, please!

Granddaughter:

All right, Granny, I’m coming!

All together:

One, two, three… One, two, three… It’s too big for us!

Granddaughter:

Dog, Dog, help us, please!

The Dog:

All right, Granddaughter, I’m coming!

All together:

One, two, three… One, two, three… It’s too big for us!

The Dog:

Cat, Cat, help us, please!

The Cat:

All right, Dog, I’m coming!

All together:

One, two, three… One, two, three… It’s too big for us!

The Cat:

Mouse, Mouse, come here, help us, please!

The Mouse:

All right, Cat, I’m coming!

All together:

One, two, three… One, two, three… (Fall down)

The Turnip (standing up):

Here I am!

All together:

Oh! What a big turnip!

 

 

Three bears

 

Characters:A Little Girl, Father Bear, Mother Bear, Baby Bear.

 

 

(Three bears are sitting at the table, drinking milk.)

Mother Bear:

Take your cup, Father!

Father Bear:

Thank you, dear!

Mother Bear:

Take your little cup, Baby Bear!

Baby Bear:

Thank you, Mummy dear! Oh, it’s too hot!

Father Bear:

Then let’s go for a walk!

Baby Bear:

Yes, let’s, let’s!

 

(The three Bears go out of the room. A Little Girl comes in and looks round.)

Girl:

Whose room can it be? (Looking at the table.) I’m hungry! (Sits down at the table and tastes the milk.) This milk is too hot for me! This milk is too cold for me! This milk is just right for me!

 

(The noise of the three Bears’ steps is heard. The Little Girl hides in the little bed.)

 

(The three Bears enter the room and take their places at the table.)

Father Bear:

My cup is not full!

Mother Bear:

My cup is not full either!

Baby Bear:

And my cup is empty! (They look round.)Oh, and who is this? A little girl!

Father Bear:

Let’s catch her up!

Mother Bear:

Let’s eat her up!

Baby Bear:

Yes, yes, let’s eat her up!

Girl:

No, you won’t! (Runs away)

 

(The Bears try to catch her but stumble and fall down.)

Mother Bear:

It is your fault, Father! You fell and I fell, too!

Baby Bear:

And I fell because you fell!

Bears:

The Little Girl has run away! Oh, oh, oh!

 

 

Santa Claus:  Thank you very much for your stories. What a beautiful Christmas tree you’ve got! Let’s sing a song ‘We wish you a Merry  Christmas’.

 

Поютпесню‘We wish you a Merry  Christmas’.

                        We wish you a Merry  Christmas – 3 раза

                         And a happy new year!

 

Santa Claus:Oh, it’s too late. It’s time for me to go away. I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!  (даритподарки) Good-bye!

Дети:  Good-bye, Santa Claus!

Учитель: А теперь, ребята, давайте поздравим наших родителей!
          
Ученики дарят Рождественские открытки своим родителям.
 

Учитель: Наш праздник подошел к концу. Всем большое спасибо. MerryChristmas
Категория: Новости | Просмотров: 673 | Добавил: museall | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0